Misją Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Roźwienicy jest udzielanie wsparcia osobom i rodzinom zamieszkującym na terenie Gminy Roźwienica znajdujących się w trudnych sytuacjach życiowych, przeciwdziałanie patologii społecznej i pomoc rodzinom we właściwym wypełnianiu ich funkcji i zadań w sposób powodujący zwiększenie zadowolenia klientów Ośrodka oraz wzrost zaufania do jego pracowników.
Dla wypełnienia misji Kierownik wyznaczył następujące cele główne:
-
przestrzeganie norm etycznych, sumienne i rzetelne wykonywanie przez pracowników swoich obowiązków z zachowaniem godności klientów i własnej,
-
przestrzeganie prawa, procedur i terminów załatwiania spraw,
-
nieustanne doskonalenie i podnoszenie poziomu kwalifikacji pracowników,
-
optymalizacja procesów decyzyjnych, kontrola i doskonalenie działalności Ośrodka,
-
dbałość o środki publiczne i racjonalne ich wykorzystanie,
-
doskonalenie dostępności usług, w tym doskonalenie funkcjonującego systemu komunikowania się z klientami,
-
ochrona zasobów Ośrodka, w tym danych osobowych klientów,
-
polepszanie warunków organizacyjnych i technicznych obsługi klientów,
-
monitorowanie realizowanych procesów, identyfikowanie obszarów do poprawy i ciągłe ich doskonalenie,
-
ukształtowanie wśród pracowników przekonania o tym, że „za jakość pracy Ośrodka odpowiadamy wszyscy i wszyscy tworzymy jego wizerunek”.
Wyrażam przekonanie, że kontrola jakości pracy Ośrodka i doskonalenie systemu zarządzania realizowane przez Kierownika, Głównego Księgowego, i pracowników umożliwią coraz lepsze zaspakajanie potrzeb klientów pomocy społecznej. Konsekwencją zamierzeń będzie postrzeganie Ośrodka jako efektywnej, skutecznej i nowoczesnej samorządowej jednostki organizacyjnej pomocy społecznej, działającej według międzynarodowych standardów. Deklaruję osobiste zaangażowanie we wdrażaniu i doskonaleniu przyjętych w organizacji metod zarządzania, zapewniając warunki do realizacji Polityki Jakości.
Zofia Kaciuba
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
|